مدل پرکاربرد جدول دور باغچه

12 مدل پرکاربرد جدول دور باغچه را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما بهترین انتخاب را از مراکز فروش جدول دور باغچه در اصفهان برای طراحی فضای باغ و باغچه خود داشته باشید.

12 مدل پرکاربرد جدول دور باغچه

12 مدل پرکاربرد جدول دور باغچه عبارت است از:

  1. سنگی
  2. فلزی
  3. چوبی
  4. سفالی
  5. سنگ آهکی
  6. پلاستیکی
  7. بامبو
  8. آلومینیومی
  9. ریل قطار
  10. آجری
  11. بتنی و سیمانی
  12. پلاستیکی

در ادامه هر  یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. جدول باغچه سنگی

یکی از 12 مدل پرکاربرد جدول دور باغچه جدول‌های سنگی هستند که بیشترین کاربرد و استفاده را در باغ و باغچه دارند. از این جداول برای نظم بخشیدن و مشخص کردن حریم در یک خط و به وجود آوردن انحنای مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ در انواع رنگ‌ها، ابعاد، بافت و مدل‌های مختلفی موجود است افراد بنا به نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند.
جدول‌های سنگی به منظور نگهداری از گیاهان و درختان در برابر سرما یا آسیب زدن حیوانات به داخل باغچه جلوگیری می‌کند همچنین برای سبک‌های متفاوت خانه‌ها بکار می‌روند.

جدول باغچه سنگی

2. جدول باغچه از جنس چوب

از دیگر مواردی که برای طراحی لبه و جدول باغ و باغچه مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از متریال چوب است.

در این نوع جدول‌ها، چوب‌ها به شکل کوتاه و بلند یا به صورت نرده باغچه در اطراف گیاهان قرار می‌گیرند. در ضمن می‌توان چوب‌ها را به شکل عمودی و افقی در اطراف باغچه نصب کرد.

چوب‌ها در مقایسه با سایر مصالح دیگر از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند همچنین نصب بسیار راحتی دارند.

3. جدول دور باغچه فلزی

این نوع جداول بسیار تمیز و ساده می‌باشند. در واقع فلزات می‌توانند یک انتخاب و راهکار کاربردی برای تعیین حریم فضای سبز و محیط بیرون باشند. با استفاده از فلز می‌توان از ایجاد انحنا و مشخص کردن خطوط مستقیم در حاشه‌های سخت استفاده نمود.

جداول فلزی از مقاومت و دوام بالا با افزایش دما، همچنین در برابر ترک خوردگی و شکنندگی بسیار مقاوم است. البته این نکته را نبایستی فراموش کرد که با توجه به نوع فلز بکار رفته شده احتمال زنگ زدن جدول‌ها وجود دارد.

جدول دور باغچه فلزی

4. جدول دور باغچه سفالی

یکی از جدیدترین ایده‌های خلاقانه که بیشترین کاربرد و استفاده را برای فضاهای سنتی و قدیمی استفاده از جدول دور باغچه سفالی است شما می‌توانید با استفاده از بلوک‌های سفالی یا گلدان‌های سفالی محوطه باغ خود را مشخص کنید.

این انتخاب برای مکان‌هایی که فضای بیرون آن به جای استفاده از موزاییک از سنگ ریزه استفاده شده است می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. البته از مراکز فروش موزاییک اصفهان می‌توانید انواع مختلف موزاییک را تهیه کنید.

5. جدول دور باغچه سنگ آهکی

با توجه به نرم و رسوبی بودن سنگ آهک در عین حال در برابر حرارت و شرایط جوی بسیار مقاوم است. عوامل فوق الذکر موجب خواهد شد تا این نوع سنگ مناسب‌ترین انتخاب برای مناطقی با شرایط اقلیمی سخت باشد که طول عمر بسیار بالایی دارند.

آهک را می‌توان در مدل‌های مختلفی اعم از سنگ خرد شده، بلوک‌های مستطیلی یا به صورت سنگ فرش همراه با کف‌سازی با سنگ لاشه، سنگ‌های روکش دار استفاده نمود.
تضاد سنگ آهک با باغ، موجب افزایش زیبایی چمن‌ها و فضای سبز می‌شود. همچنین قیمت تمام شده سنگ آهک بستگی به ظاهر، رنگ و ابعاد آن متغیر است.

جدول دور باغچه سنگ آهکی

6. جدول دور باغچه بامبو

با قرار گرفتن بامبو در لبه‌های باغ ظاهر منظره باغتان را ارگانیک و جذاب نشان می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های جدول بامبو پایین بودن قیمت آن است. نصب بامبو اصلا کار سختی نیست و طراحی آن کاملا سلیقه‌ای است.

استفاده از متریالی چون بامبو با طبیعت بسیار سازگار است و طراحی متمایزی برای باغ شما به ارمغان می‌آورد.

7. جدول باغچه لاستیکی

با توجه به جنس لاستیکی بودن جداول که در ابعاد، رنگ‌ها و شکل‌های متفاوتی وجود دارد در برابر شرایط جوی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و به هیچ عنوان رنگ خودش را از دست نمی‌دهد.

از نکات منحصر به فردی که در این مورد وجود دارد فرم دادن و برش دادن آن بسیار ساده و آسان است.  نصب جدول از جنس لاستیک بسیار اقتصادی و به صرفه است. این نوع جداول ظاهر و نمای باغ شما را بسیار چشم نواز و جذاب می‌کند در ضمن از ویژگی‌های مثبت آن از گسترش علف‌های هرز در باغ جلوگیری می‌کند.

جدول باغچه لاستیکی

8. جدول دور باغچه آلومینیومی

با توجه به افزایش مقاومت آلومینیوم در برابر شرایط آب و هوایی گزینه خوبی برای طراحی جدول باغ می‌باشند.
شما می‌توانید با آلومینیوم لبه‌های مستقیم یا منحنی به وجود آورید.

لبه‌های آلومینیومی را در چندین رنگ بکار ببرید. با توجه به اینکه آلومینیوم برخلاف فولاد زنگ نمی‌زند بسیار مقاوم و بادوام است در عین سبک بودن به راحتی بر اساس نیاز شما برش داده می‌شود.

9. جدول باغچه پلاستیکی

جدول باغچه پلاستیکی یکی از انواع مدل پرکاربرد جدول دور باغچه که به راحتی قابل نصب و هزینه آن ناچیز است به همین خاطر بسیار محبوب و پرکاربرد است. طراحی جدول دور باغچه پلاستیکی به راحتی قابل دسترس است و لبه مناسبی برای باغچه شما به وجود می‌آورد.
برای نصب این جداول بهتر است پلاستیک را در مکانی کم عمق قرار دهید تا مانع از رشد علف‌های هرز گردد و از گیاهان باغ به خوبی محافظت کند.
با تمامی مزایایی که مطرح شد لازم است بدانید که این جدول‌ها از لحاظ زیبایی انتخاب مناسبی نیستند.

جدول باغچه پلاستیکی

10. جدول دور باغچه ریل‌های قطا

جدول دور باغچه از جنس ریل‌های چوبی قطار که به عنوان ریل راه آهن معروف هستند. به منظور پشتیبانی از ریل‌ها در خطوط راه آهن عمل می‌کنند.
در واقع ابعاد، میزان مقاومت و سبک بودن وزن از ویژگی‌هایی است که مردم را بر آن داشته است تا از این نوع جدول‌ها برای لبه باغچه‌های استفاده کنند.

با نصب جدول دور باغچه ریل قطار در خاک به منظور ممانعت از رشد ریشه‌های علف‌های هرز در باغ‌ها بسیار حائز اهمیت است تا محوطه باغ از چمن زار مجزا گردد.

ریل‌های قطار به صورت افقی در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند و برای باغ‌هایی که نیاز به جدول مستقیم دارند انتخاب بسیار مناسبی است. البته این نوع مصالح را می‌توان به صورت عمودی برش داد سپس در اطراف باغچه نصب کرد.
برای افزودن خمیدگی به لبه‌های باغ استفاده از این نوع جداول بهترین گزینه است از این جهت که می‌تواند کنتراست را با ارتفاع‌های متفاوت به وجود آورد.

جدول دور باغچه آجری

11. جدول دور باغچه آجری

یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین انتخاب‌ها برای چیدمان و نصب جدول دور باغچه آجر است. به کار بردن آجر بر روی لبه‌های باغ ظاهر بسیار زیبا و تمیزی به منظره شما می‌دهد. البته با رنگ‌آمیزی آجرها می‌توانید نمای متفاوتی را ایجاد کنید.

12. جدول دور باغچه بتنی و سیمان

بتن و سیمان یکی از انواع جدول دور باغچه است که می‌تواند یک انتخاب دائمی و طولانی مدت برای طراحی و درست کردن جدول باغچه باشد که نیاز به نگهداری زیادی ندارد؛ بنابراین در صورت تمایل می‌توانید طراحی باغچه را هر از گاهی تغییر دهید.

یکی از بهترین مصالحی که شما می‌توانید به صورت دلخواه رنگ‌آمیزی کنید سنگ فرش‌های سیمانی یا بتن‌ها هستند. جدول دور باغچه بتن و سیمان از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند در مقابل شرایط و نوسانات جوی به خوبی مقاومت کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.