انواع جدول دور باغچه‌ای

زمانی که صحبت از انواع جدول دور باغچه‌ای می‌شود منظور استفاده از جدول‌های بتنی، فلزی، فانتزی و مواردی از جدول‌ها هستند که به صورتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که شما برای تزیین و دورچینی باغچه و درختان حیات، پارک و موارد دیگر از آن‌ها استفاده می‌کنید.

این نوع جدول‌بندی‌ها به صورتی هستند که در کنار سنگ دانه‌بندی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. امروزه مصالح و موارد مختلفی هستند که برای ساخت جدول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مصالح می‌توانند مانند سیمان، سنگ و موارد مختلف باشند که شما متناسب با نیاز و سبکی که برای فضای حیاط منزل خودتان در نظر گرفته‌اید می‌توانید از آن استفاده کنید.

باید بدانید انواع جدول دور باغچه‌ای به صورتی هستند که کاربرد بسیار زیادی در محوطه سازی، شهرک سازی، محوطه‌سازی باغ و ویلا و موارد مختلف دارند.

انواع جدول دور باغچه‌ای

جدول دور باغچه‌ای در واقع از سری محصولاتی است که از مصالح مختلفی مانند واش بتن تهیه می‌شوند. امروزه تولید کنندگان جدول دور باغچه در اصفهان می‌توانند به بهترین شکل ممکن این جدول‌های دور باغچه‌ای را تهیه کنند و در اختیار افراد قرار بدهند.

باید بدانید جدول‌های دور باغچه‌ای که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورتی هستند که در انواع مختلفی تهیه می‌شوند که آن‌ها عبارتند از:

  1. پلیمری
  2. ویبره‌ای
  3. واش بتن
  4. شیاردار
  5. هخامنشی فروهر
  6. هخامنشی سرباز
  7. بتنی هلالی
  8. گنبدی
  9. بتنی طرح تندیس

در ادامه همراه ما باشید تا با هر کدام از این جدول‌ها آشنا بشوید.

جدول‌های دور باغچه

1. جدول‌های پلیمری

یکی از انواع مدل پرکاربرد جدول دور باغچه که معمولاً طرفداران مخصوص خودش را دارد جدول‌های پلیمری هستند.

برای اینکه بتواند این نوع جدول‌ها را تهیه کنند معمولاً از مصالح مختلفی مانند سیمان سفید، ماسه، سیمان خاکستری، شن و رزین و موارد دیگر استفاده می‌کنند.

باید بدانید که برای جدول‌های پلیمری مزیت‌های بسیار زیادی وجود دارد.

اگر بخواهیم چند نوع از مزیت‌های این جدول‌ها را اشاره کنیم باید بدانید که جدول‌های پلیمری به صورتی هستند که در برابر سرما و گرما و مقاومت بسیار عالی را از خودشان نشان می‌دهند.

همچنین مقاومت فشاری بالایی دارند و جذب آب درون آن‌ها تا حد بسیار زیادی پایین است.

یکی دیگر از مزیت‌های بسیار عالی که این نوع از جدول‌ها دارند این صورت است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تهیه می‌شوند و شما در هر ابعادی و با هر سبکی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

جدول دور باغچه پلیمری

2. جدول‌های ویبره‌ای

یک نوع دیگر از جدول‌های دور باغچه‌های جدول‌های ویبره‌ای می‌باشد. این نوع از جدول‌ها را از مواردی مانند سیمان، شن، ماسه و یا پیگمنت‌های رنگی تهیه می‌کنند.

یکی از مزیت‌های بسیار عالی که در این نوع جدول‌ها وجود دارد این است که قیمت آن‌ها نسبت به جدول‌های باغچه‌های دیگر مقدار کمتری است و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید و از آن‌ها استفاده کنید.
نکته‌ای که درباره جدول‌های ویبره‌ای وجود دارد این است که جذب آب درون این جدول‌ها بسیار بالا می‌باشد. به همین دلیل اگر شما در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید باید دقت کنید که به هیچ عنوان نباید از این جدول‌ها استفاده کنید.

جدول دور باغچه ویبره ای

3. جدول‌های واش بتن

یکی دیگر از جدول‌هایی که برای دور باغچه مورد استفاده قرار می‌گیرد جدول‌های واش بتن می‌باشد. این نوع از جدول‌ها به دلیل این که جذابیت بسیار زیادی دارد و همچنین کاربرد تزیینی دارد مردم ترجیح می‌دهند تا از این جدول‌ها در موارد مختلف استفاده کنند.

معمولاً این جدول‌ها به صورتی هستند که به دو دسته تقسیم می‌شود که آن‌ها عبارتند از: جدول رزینی و جدول بدون رزین.

معمولاً از جدول رزینی واش بتن در مناطقی استفاده می‌کنند که بسیار سرد سیر یا بسیار گرمسیر هستند ولی در نوع غیر رزینی این نوع از جدول‌ها جذب بسیار بالایی وجود دارد و برای مناطق سردسیری کاربری بالایی ندارد.

جدول‌های دور باغچه‌ای شیاردار

4. جدول‌های دور باغچه‌ای شیاردار

معمولاً این نوع از جدول‌ها به صورت بتنی هستند که در ضخامت‌های 7 سانتی‌متر آن‌ها را تهیه می‌کنند. ابعادی که برای این نوع از جدول‌ها در نظر می‌گیرند ابعاد متفاوتی است. همچنین رنگ این نوع از جدول‌ها به صورت طوسی قرمز و زرد می‌باشد.

5. جدول‌های دور باغچه‌های هخامنشی فروهر

یکی دیگر از جدول‌های بتنی که امروزه به دلیل جذابیت‌های ظاهری که دارد طرفداران مخصوص به خودش را دارد جدول‌های بتنی هخامنشی فروهر می‌باشد که در ضخامت 7 سانتیمتر آن‌ها را تهیه می‌کنند.

این نوع از جدول‌ها به صورتی هستند که رنگ آن‌ها طوسی، قرمز است.

6. جدول بتنی هخامنش سرباز

یکی دیگر از انواع جدول دور باغچه‌ای جدول بتنی هخامنشی سرباز می‌باشد که آن را در ضخامت 7 سانتی‌متر تهیه می‌کنند. برای آن‌ها دو رنگ طوسی و قرمز را در نظر گرفتند که افراد در سبک‌های مختلف می‌تواند از آن‌ها استفاده کنند.

جدول بتنی هخامنش سرباز

7. جدول دور باغچه‌ای هلالی

این نوع از جدول‌ها به صورتی هستند که در اندازه 7 سانتی‌متر آن‌ها را تولید می‌کنند و برای آن‌ها نیز رنگ‌های طوسی و قرمزی را در نظر می‌گیرند.

8. جدول بتنی گنبدی

این نوع از جدول‌ها به همان صورتی که از اسم آن‌ها پیداست به شکل گنبد می‌باشد و ضخامتی که برای آن‌ها وجود دارد معمولاً به 7 سانتی‌متر می‌رسد. رنگی که برای آن‌ها وجود دارد مانند دو جدول قبلی به صورت طوسی و قرمز رنگ می‌باشد.

9. جدول دور باغچه‌ای طرح تندیس

یکی از انواع جدول دور باغچه‌ای جدول دور باغچه‌ای طرح تندیس است، جدول بتنی دور باغچه‌ای طرح تندیس در ابعاد 40 در 40 تهیه می‌شود و ضخامتی که برای این محصول در نظر گرفته‌اند به اندازه 7 سانتی‌متر می‌باشد. این نوع از جدول‌ها به دلیل اینکه حالت و شکل جذابی دارند در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باید بدانیم جدول‌های دور باغچه‌ای به صورتی هستند که برای نصب آن‌ها شما باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن و بهترین حالت جدول‌ها را نصب کنید و در بسیاری از موارد از آن‌ها استفاده کنید؛ پس علاوه بر انواع مختلف جدول‌ها شما باید به روش نصب آن‌ها نیز دقت کنید تا بتوانید به خوبی از آن‌ها استفاده کنید.
در واقع شما باید نوع سلیقه‌ی خودتان را در نظر بگیرید و با توجه به آن به آن چیزی که علاقه دارید دست پیدا کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.