نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری

در این مطلب نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری را برای شما توضیح خواهیم داد. ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که برای نصب موزاییک‌های پلیمری چه اقداماتی نیاز است.

البته برای استفاده از موزاییک‌های پلیمری نمی‌توان با یک کاربرد ساده استفاده کرد. به این دلیل که بازدهی و طول عمر را کاهش می‌دهد و مشکلات عدیده ای را در سال‌های آتی به وجود می‌آورد.
در این گفتار در نظر داریم تا بتوانیم اطلاعات جامع‌تری را برای نصب موزاییک پلیمری به شما ارائه دهیم.

مراحل نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری

در مرحله اول مهم‌ترین و اصولی‌ترین کار تهیه مواد اولیه با کیفیت است. کلیه مواردی که برای موزاییک‌های پلیمری مورد نیاز است بایستی از فروشگاه‌های معتبر و حرفه‌ای فروش موزاییک اصفهان خریداری شود.

بعد از انتخاب موزاییک پلیمری باید شرایط نصب را فراهم نمود. در ابتدای امر باید یک زیرسازی مناسبی را در نظر بگیرید تا متناسب با کاربری خود شیب بندی مناسب و زیرسازی کامل ایجاد شود.

به صورت کلی می‌توان گفت که مرحله اول آماده کردن یک زیرسازی مناسب برای موزاییک‌های پلیمری است.
در ادامه مراحل نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری را شرح می‌دهیم.

آماده کردن زیرسازی اصولی

یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موارد فراهم کردن یک زیرسازی مناسب است. چنانچه که زیرسازی درست و اصولی نباشد منجر به لق شدن و تکان خوردن موزاییک‌ها خواهد شد.

در نتیجه دچار شکسته شدن موزاییک‌ها می‌گردد؛ در ضمن نمی‌توان به راحتی آن‌ها را روی خاک نصب کرد. فرایند نصب این محصول باید دقت و توجه بیشتری انجام شود.

نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری

شیب بندی

برای ایجاد یک زیرسازی خوب نیاز است از یک مخلوط طبیعی از سنگ و شن تهیه کرد؛ سپس آن را در کف به کار برد.

زمانی که تمایل دارید که از نخاله‌های ساختمانی استفاده کنید در نظر داشته باشید که این کار کاملا اشتباه است. زیرا به مرور زمان امکان نشتی آن وجود دارد و شکل ظاهری خود را از دست خواهد داد.

بعد از بررسی‌های دقیق باید روی مخلوط آب قرار گیرد و در مرحله بعدی با کمک غلطک یا کانتکت روی آن را صاف نماید تا کاملا صاف و صیقلی شود.
بعد از انجام دادن تمامی مراحل فوق نوبت به استفاده از دوربین تا بتوانید از شیب بندی دقیق و مناسبی برخوردار شوید.

آماده کردن ملات

بعد از اتمام مرحله زیرسازی نوبت به تهیه ملات می‌رسد که نیاز است موزاییک‌ها روی آن‌ها قرار گیرند. البته برای قرار دادن موزاییک‌ها باید از چکش استفاده شود تا به طور کاملا سر جای خودشان ثابت شوند.

در این مرحله ملات از درزها نشتی می‌کند و درزهایی که مابین موزاییک‌ها قرار دارند را به طور کامل پوشش می‌دهد.

در پایان می‌توانید تمامی درزها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا مرحله آخر برسد؛ لذا پیش از رسیدن به مرحله آخر لازم است حتما از یک استاد کار مجرب و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری

نصب موزاییک

با توجه به اینکه موزاییک‌های پلیمری در دسته موزاییک‌های فانتزی قرار می‌گیرند از لحاظ شکل و ظاهر از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند.
بنابراین اگر به دنبال این هستید که برای حیاط منزل خود از موزاییک‌های پلیمری استفاده کنید به ظاهر آن توجه ویژه ای داشته باشید.

ملاتی که برای نصب موزاییک استفاده می‌کنید بهتر است به صورت عسلی باشد. با توجه به اینکه ممکن است برای نصب موزاییک ملات از سطح بیرون بزند، به همین دلیل قبل از خشک شدن کامل ملات حتما آن را پاک کنید.

زیرا تمیز کردن آن پس از خشک شدن کار بسیار سختی است. به این خاطر که شکل ظاهری موزاییک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نصب موزاییک با روش دوغاب از زیر، به این شکل است که سطح کفپوش کثیف نخواهد شد. در صورتی که بر روی موزاییک طرح برجسته یا آج بود با استفاده از روش دوغاب از زیر پر نمی‌شود و زیبای آن حفظ خواهد ماند.

اجرا و نصب موزاییک توسط دوغاب از زیر به کفساب نیازی ندارد. با استفاده از دوغاب از زیر منافذ و سوراخ‌ها ریز در قسمت زیرین موزاییک به طور کامل پر خواهند شد.

با پر شدن لایه‌ها زیرین موزاییک از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از سرما و یخبندان از روش دوغاب از زیر که موجب مقاومت و دوام موزاییک خواهد شد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امکان شکستگی موزاییک در روش دوغاب از زیر نسبت به روش بند کشی بسیار کمتر است.
سطح زیرین موزاییک را آسان‌تر می‌توان با ملات به سطح زمین چسباند.

نصب اصولی موزاییک‌های پلیمری

بند کشی اصولی و صحیح

اغلب موزاییک‌های پلیمری دارای طرح و نقش هستند، از این رو نمی‌توان از دوغاب استفاده کرد. خوب است این اقدام انجام نگیرد؛ زیرا برای بند کشی نیاز است اقدامات زیر را انجام دهید:

تا ظرف 24 ساعت بعد از اجرای نصب موزاییک در هر رنگی که باشد از یک ملات از پودر سنگ و سیمان سفید تهیه کنید. اگر موزاییک تیره رنگ بود می‌توانید از پودر سنگ و سیمان سیاه استفاده کنید، سپس مخلوط مورد نظر را روی سطح بریزید.

با کمک جارپو آن‌ها را جارو بزنید تا ملات‌ها کاملا به خورد درزها برود. در پایان مقداری آب به صورت قطره‌ای روی موزاییک‌ها بپاشید این کار سبب خواهد شد تا این مخلوط کاملا داخل درزها را پر کند.

از نکاتی که برای نصب اصولی موزاییک پلیمری وجود دارد این است که این محصول باید به طور صحیح نصب شود.
برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ضروری است از یک استاد کار ماهر و کاربلد کمک بگیرید.

در صورتی که تمامی مراحلی که در بالا مطرح شد را به درستی اجرا نمودید می‌توانید یک بازدهی بالایی از موزاییک‌های پلیمری داشته باشید.
توجه داشته باشید که کار با حساسیت و دقت بالا انجام شود تا خروجی به دست آمده از موزاییک همچنین نصب موزاییک در حیاط و محوطه به خوبی حاصل شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.