نصب موزاییک پلیمری

نصب موزاییک پلیمری یکی از موضوعات کاملا تخصصی است که باید فرایند اجرای آن را به افراد حرفه‌ای و باتجربه سپرد.
با رعایت نکردن نکات فنی در این باره می‌تواند خسارت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. برای اطلاع یافتن از بهترین روش‌های نصب موزاییک پلیمری تا پایان ما را دنبال کنید.

مراحل نصب موزاییک پلیمری

بیشتر افراد گمان می‌کنند که فرایند نصب موزاییک پلیمری همانند موزاییک‌های قدیمی و بتنی بسیار ساده و راحت است در حالی که با کمک گرفتن از ملات ساده می‌توان این کار را اجرایی کرد.

خوب است پیش از اطلاع یافتن از روش‌های نصب موزاییک پلیمری، یک محصول با کیفیت را از مراکز فروش موزاییک اصفهان خریداری کنید. با توجه به اینکه موزاییک‌های پلیمری با کیفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها خصوصیات منحصر به فردی دارند.
برندهای مختلفی در ایران و سایر کشورهای اروپایی از این محصول تولید می‌شود.

روش‌های نصب موزاییک پلیمری

مراحل نصب موزاییک پلیمری

مراحل نصب موزاییک پلیمری عبارت است از:

  1. زیرسازی مناسب و اصولی
  2. استفاده از ملات
  3. بندکشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. زیرسازی مناسب و اصولی

اولین مرحله برای روش نصب موزاییک پلیمری زیرسازی مناسب و اصولی است. در صورتی که این زیرسازی و شیب‌بندی آن به صورت اصولی و براساس نوع کاربرد آن باشد.

چنانچه زیرسازی به صورت به طور صحیح انجام نشود ممکن است بعد از مدتی باعث لق شدن موزاییک‌ها، شکسته یا لب پر شده آن‌ها گردد.
در نظر داشته باشید که امکان نصب موزاییک پلیمری مستقیما بر روی خاک امکان‌پذیر نیست.

در ابتدای امر بایستی از مخلوطی از شن، ماسه و غیره تهیه کنید سپس روی سطح مورد نظر خود بریزید. توجه داشته باشید که از نخاله‌های ساختمانی برای این کار نباید استفاده کنید؛ زیرا باعث زشت شدن شکل ظاهری کار شما می‌شوند. سپس ملاتی که با شن، ماسه و غیره درست کردید روی آن آب بریزید و با کمک غلطک آن را به تراکم مورد نظر برسانید.
با استفاده از ملات ماسه و سیمان می‌توانید سطح کف را پوشش دهید تا شیب‌بندی و زیرسازی شما به درستی انجام شود. توجه داشته باشید که سطح مورد نظر بایستی کاملا صاف و هموار باشد تا در روزهای آتی مشکلی ایجاد نکند.

موزاییک پلیمری

2. استفاده از ملات

استفاده از ملات، مرحله دوم نوبت برای نصب موزاییک پلیمیری است. در این مرحله باید ملاتی که برای زیرسازی موزاییک پلیمری به کار برده‌اید با موزاییک بتنی و قدیمی متفاوت باشد.

برای نصب موزاییک پلیمری از دو نوع ملات زیر کار اولیه و ثانویه استفاده می‌شود. برای تولید ملات زیر کار اولیه بهتر است از سیمان، آب و ماسه استفاده شود.

در حالی که برای ملات ثانویه لازم است از سیمان سفید، سیمان سیاه و پودر سنگ همراه با ماسه استفاده شود. توجه داشته باشید که میزان غلظت ملات ثانویه بسیار مهم است و بایستی غلظتی همچون عسل داشته باشد.

از این نوع ملات برای کاربردهای دیگر مانند چسب بتن نیز استفاده می‌شود. بعد از آنکه موزاییک‌ها را روی سطح مورد نظر با ملات پوشش دادید لازم است با استفاده از چکش روی آن ضربه وارد کنید تا کاملا با ملات بچسبد و فیکس شود.
در ضمن ملات بایستی از میان درزهای موزاییک بیرون بزند و به طور کامل درزها را بپوشاند. در غیر این صورت ممکن است که به مرور زمان کنده شود.

موزاییک پلیمری

3. بندکشی

آخرین مرحله نصب موزاییک پلیمری بندکشی به صورت صحیح و اصولی است.

بیشتر موزاییک‌های پلیمری در طرح‌های زیبا و متنوعی در فروشگاه‌های فروش موزاییک اصفهان ارزان موجود هستند.

بر همین اساس توصیه می‌شود از تکنیک دوغاب کردن استفاده کنید؛ زیرا بر روی ظاهر زیبایی موزاییک تاثیر مستقیمی بر جای می‌گذارد و می‌تواند تاثیرات منفی و مخربی داشته باشد. برای شروع بندکشی باید از زمان نصب موزاییک‌ها یک شبانه روز گذشته باشد.
لازم است برای بندکشی از مخلوط پودر سنگ، سیمان سفید استفاده کنید.

ترکیب ایجاد شده را روی سطح موزاییک پلیمری بریزید سپس توسط یک جارو آن‌ها را به طرف درز موزاییک‌ها هدایت کنید. بعد از این فرایند مقدار کمی آب به شکل بارانی بر روی موزاییک‌ها بریزید تا ترکیبی که بین درزها نفوذ کرده کاملا مقاوم و مستحکم شود.

در صورتی که مساحت پروژه کم است بهتر است از موزاییک‌هایی با ابعاد کوچک استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ‌تر نشان دهد و همچنین بر زیبایی محیط شما را دوچندان کند.
در صورتی که تجربه و تخصصی در زمینه نصب موزاییک پلیمری ندارید لازم است حتما از افراد باتجربه و کاربلد استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.