کاربردهای موزاییک پلیمری

کاربردهای موزاییک پلیمری بسیار زیاد هستند. در این گفتار قصد داریم تا شما را با انواع موارد استفاده از این موزاییک آشنا کنیم پس در ادامه ما را همراهی کنید.

موزاییک پلیمری چیست؟

این نوع مصالح ساختمانی از سیمان و مواد پلیمری تشکیل شده است که در اثر واکنش‌های شیمیایی از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار می‌باشد؛ بنابراین موجب شده است تا بتوان از این نوع مصالح برای مدت زمان کوتاهی جایگزین موزاییک‌های بتنی و قدیمی باشد.

موارد مصرف موزاییک پلیمری

ملات آن از مواد پلیمری، ماسه و سیمان پرتلند است که با توجه به وجود پلیمر می‌توان عملکرد ملات را بهبود بخشید. یکی از چالش‌هایی که در خصوص موزاییک‌های بتنی و قدیمی وجود دارد مقاوم نبود در برابر ضربه، فشار یا خمش است.
موزاییک‌های پلیمری به دلیل فرمولاسیونی که تولید شده‌اند عملکرد فوق العاده بالایی خواهند داشت از همین رو چسبندگی آن‌ها به ملات زیرین بسیار بیشتر خواهد بود.

هنگام اجرا و نصب موزاییک پلیمری از نصاب‌های کاربلد و متخصص در این حوزه کمک بگیرید؛ زیرا نصاب‌های مبتدی به دلیل‌ عدم اصول و قواعد نمی‌توانند به درستی کار را انجام دهند به همین دلیل به در مدت زمان کوتاهی احتمال کنده شدن یا شکسته شدن موزاییک‌ها از سطح خواهد بود.

در واقع موزاییک‌های پلیمری، نرده صراحی و کفپوش‌های پلیمری بعد از ورود پلیمر به صنعت ساختمان‌سازی تولید می‌شوند.

ملات پلیمری یک نمونه ملات اصلاح شده است که در فرایند ساخت آن به آب کمتری نیاز دارد؛ از همین رو تراکم آن بیشتر و منافذ آن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. میزان جذب آب از طریق موزاییک‌های پلیمری کمتر از 3٪ است.

کاربردهای موزاییک پلیمری

کاربردهای موزاییک پلیمری

به طور کلی مهم‌ترین کاربردهای موزاییک پلیمری عبارت است از:

  1. نمای ساختمان
  2. کف‌سازی و روسازی
  3. بازسازی بنا
  4. عایق کردن
  5. معابر شهری و پیاده روها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. نمای ساختمان

در سال‌های اخیر از سنگ طبیعی برای نمای ساختمان‌ها و بناها استفاده می‌شد. در حال حاضر از محصولات پلیمری مانند موزاییک‌های پلیمری استفاده می‌شود.

استفاده صحیح از مصالح می‌تواند عمر بنای شما را تضمین کند. یکی از مشکلاتی که در این باره وجود دارد بکار بردن سنگ‌های طبیعی در نمای ساختمان است که وزن بسیار بالایی دارند به همین دلیل مجبور هستیم تا پیچ و رولپلاک را برای آن‌ها انجام دهیم؛ زیرا سنگ‌های طبیعی نمی‌توانند ساختمان را ضد زلزله کنند.

در حالی که موزاییک‌های پلیمری وزن بسیار سبکی دارند و نیازی به پیچ و رولپلاک کردن آن‌ها در هنگام نصب نیست. موزاییک‌های پلیمری در لیست پر فروش‌ترین موزاییک‌ها در مراکز و فروشگاه‌های فروش موزاییک اصفهان قرار دارند.

کاربردهای موزاییک پلیمری

2. کف‌سازی و روسازی

موزاییک پلیمری به عنوان کفپوش در انبارها، بیمارستان‌ها، راه پله‌ها و غیره بکار می‌رود. میزان کاربرد این دست از موزاییک‌ها بسیار بالا است و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

عوامل موثر بر قیمت موزاییک پلیمری متعدد هستند، موزاییک‌های پلیمری در برندهای داخلی و خارجی تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها، قیمت و فرایند ساخت متفاوتی دارند و قیمت آن‌ها در مراکز فروش موزاییک اصفهان ارزان با یکدیگر متفاوت است.

3. بازسازی بنا

احتمالا بناها و ساختمان‌های زیادی را مشاهده کردید که در حال تخریب یا بازسازی بوده اند.
در واقع یکی از کاربردهای موزاییک پلیمری، این است که برای بازسازی بناهایی که در برابر تخریب و سایر عوامل خارجی قرار گرفته اند؛ زیرا ملات پلیمری آب و نمک بسیار کمی دارد و می‌تواند علاوه بر بازسازی نما کاربردهایی از قبیل چسباندن کاشی به لایه‌های نازک بتنی و تخته سیمان داشته باشد.

4. عایق کردن

در صورتی که مایل باشید مکان‌هایی از قبیل مخازن ذخیره آن، کشتی، زیرزمین و غیره را عایق کنید.

مناسب‌ترین مصالح استفاده از موزاییک پلیمری است؛ زیرا سطح موردنظر در برابر آب و سایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم و با دوام است و از تخریب طولانی مدت جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه عمر ملات پلیمری بسیار بالا است.

5. معابر شهری و پیاده روها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای موزاییک پلیمری نصب در معابر شهری و پیاده روها است.

مزایای موزاییک پلیمری

مزایای موزاییک پلیمری

حتما برای انتخاب موزاییک پلیمری مزایای آن را در نظر بگیرید، از مزیت‌های موزاییک پلیمری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش مقاومت در برابر ساییدگی و خراشیدگی
  • دوام و استحکام در برابر یخ زدگی
  • متنوع بودن رنگ
  • مقاومت در برابر تابش نور خورشید
  • استحکام در برابر ترک خوردگی
  • چسبندگی عالی، با توجه به وجود خاصیت چسبندگی که در پلیمر وجود دارد باعث می‌شده است تا ملات با چسبندگی عالی بر روی سطوحی نظیر بتن، چوب، پلی استایرن و غیره بچسبد. این خصوصیت موجب گردیده است تا بتوان از این ملات به راحتی در برش‌های نازک‌تر استفاده کرد.
  • مقاوم و مستحکم بودن، با افزودن مواد پلیمری به ملات موجب خواهد شد تا مایع مرطوب گردد و کارکردن با آن راحت‌تر صورت گیرد. این امر موجب خواهد شد تا ملات به عنوان کاهنده آب عمل نماید و تخلخل کمتری در آن ایجاد گردد.

در صورتی که در مناطق مرطوب نظیر استان‌های شمالی یا جنوبی زندگی می‌کنید. توصیه می‌شود که از مصالح پلیمری مثل موزاییک برای کف‌سازی حیاط یا بالکن خود استفاده نمایید. همچنین برای جدول دور باغچه در اصفهان از موزاییک‌های پلیمیری استفاده می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.