انواع مدل موزاییک‌ صاف

انواع مدل موزاییک‌ صاف از سری موازییک‌های عالی است که برای سطح خانه، حیاط و سایر فضاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً این نوع از موزاییک‌ها جذابیت‌های بسیار زیادی دارد که به همین دلیل سالیان سال از آن‌ها استفاده می‌شود که از مراکز فروش موزاییک اصفهان می‌توانید آن را تهیه کنید.

برای ساختمان‌سازی و محوطه‌سازی مانند پارک، باغ، ویلا استفاده از انواع موزاییک در ساختمان سازی یکی از موارد بسیار پرکاربرد می‌باشد.

موزاییک و کفپوش‌ها در انواع و اقسام متفاوتی هستند که با پیشرفت علم و تکنولوژی و گذشت زمان تنوع آن‌ها دوچندان شده است و در موارد مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سطح روی موزاییک‌ها متناسب با کاربری که برای آن‌ها در نظر می‌گیرند و همچنین سبکی که برای ساخت موزییک‌ها به کار می‌رود. معمولاً برای تهیه موزاییک‌ها از دو لایه استفاده می‌کنند.

لایه اولیه لایه زیری حدوداً 20 تا 25 میلی‌متر ضخامت دارد و از بتن سیمانی تهیه می‌شود. لایه روی موزاییک 26 میلی‌متر دارد و تزییناتی که برای آن وجود دارد باعث می‌شود تا این حالت برای آن‌ها متفاوت می‌شود.

موزاییک‌های صاف

روی موزاییک‌ها معمولاً از تزیینات و طرح‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل شکل‌ها کلی آن‌ها دچار تغییر می‌شود و افراد می‌توانند در موارد مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

موزاییک‌ها از سری کفپوش‌هایی به حساب می‌آیند که برای موارد مختلف می‌تواند کارایی بالایی را از خودشان نشان دهند.

به دلیل اینکه هیچ آسیبی برای آن‌ها وارد نمی‌شوند و همچنین از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه و مناسب هستند. یکی از مزیت‌های بسیار مهم دیگری که درون موزاییک‌ها وجود دارد شستشو و تمیزکردن آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

بنابراین یک گزینه عالی به حساب می‌آید که برای فضاهای بهداشتی مانند: آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌توانید از آن استفاده کنید.
مزیت‌هایی که برای موزاییک‌های صاف وجود دارد بسیار زیاد است.

تعریف موزاییک صاف

موزاییک‌های که در بازار موزاییک اصفهان فروش وجود دارند در دو دسته هستند. این موزاییک‌ها می‌تواند یا صاف یا غیر صاف باشند، به همین دلیل کاربری آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

شاید این سوال به وجود بیاید که معمولاً برای اجرای موزاییک در فضای مختلف بهتر است از موزاییک‌هایی که صاف هستند استفاده کنید یا موزاییک‌های غیر صاف.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولاً در فضاهای بهداشتی که امکان وجود میکروب بسیار بیشتر است.
بهتر است از موزاییک‌های صاف استفاده شود؛ زیرا معمولاً در این فضاها تمیز کردن این شیارهای کار سختی به حساب می‌آید.

موزاییک‌های صاف به راحتی تمیز می‌شوند.

در فضای کارخانه برای محیط‌های بهداشتی یا کارخانه‌های مواد غذایی یا فضاهای بهداشتی دیگر معمولاً ترجیح می‌دهند تا از موزاییک‌های صاف استفاده کنند.

اگر می‌خواهید برای کف اتاق‌ها از موزاییک استفاده کنید. معمولاً توصیه‌ای که وجود دارد این است که؛ بهتر است از موزاییک‌های صاف استفاده کنید.

موزاییک صاف

موزاییک‌هایی که طرح‌دار هستند از زیر فرش و موکت پیدا هستند و همین طرح‌دار بودن آن‌ها باعث می‌شود تا از زیر فرش دیده شوند و راه رفتن روی موزاییک کار بسیار سختی به حساب می‌آید.

اگر قصد دارید که برای حیات موزاییک‌ها را استفاده کنید بهترین گزینه‌ای که دارید استفاده از موزاییک‌های شیاردار است.

زیرا موزاییک‌های شیاردار زمانی که در برابر آب و برف قرار می‌گیرند دچار زدگی نمی‌شود و امکان سرخوردن درون آن‌ها بسیار کمتر است؛ پس این نوع از موزاییک‌ها برای فضاهایی مانند حیاط بسیار مناسب است.

اگر کودک هم دارید باید بدانید که استفاده از موزاییک‌های غیر صاف عملکرد و کارایی بهتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی دیگر دارند.

همان طور که گفتم این نوع از موزاییک‌ها لغزندگی کمتری وجود دارد.

انواع مدل موزاییک‌ صاف

تنوعی که برای موزاییک‌های صاف وجود دارد تنوع بسیار بالایی است که افراد در مواد مختلف از آن استفاده می‌کنند.

برای تهیه و تولیدی موزاییک‌ها برای لایه روبی روش‌های خاصی را در نظر می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود تفاوت‌های زیادی در آن‌ها به وجود آید.

در کاربری‌های مختلف از موزاییک‌های صاف استفاده کنید.

انواع مدل موزاییک‌ صاف عبارتند از:

  1. موزاییک صاف پلاکی
  2. موزاییک صاف تزیینی
  3. موزاییک صاف پرسی
  4. موزاییک صاف گرانیتی
  5. موزاییک صاف تک لایه

هر کدام از موزاییک‌های فوق را شرح می‌دهیم.

1. موزاییک‌ صاف پلاکی

یک مدل از انواع موزاییک‌های صاف و کاربردی، موازییک‌های صاف پلاکی است. این نوع از موزاییک‌ها صیقل‌پذیری بسیار خوبی دارند و سختی آن‌ها بسیار بالا است.

این موزاییک‌ها را در اندازه و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند که در موارد مختلف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

موزاییک‌های صاف تزیینی

2. موزاییک‌ صاف تزیینی

این نوع از موزاییک‌ها بیشتر برای تزیین مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان سنگ‌های زینتی به حساب می‌آیند. موزاییک‌های تزیینی به صورت برجسته هم تولید می‌شوند که متناسب با سلیقه و کاربری که فرد نیاز دارد می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

3. موزاییک پرسی

یکی از موزاییک‌های صاف دیگری که مزیت‌های بسیار عالی دارد، موزاییک صاف می‌باشد.

این نوع از موزاییک‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و در شرایط سخت آب و هوایی می‌تواند عملکرد مناسبی را از خودشان نشان بدهند. بر روی این موزاییک ساب خورده است؛ بنابراین برای استفاده از پشت بام گزینه بسیار مناسب است.

اگر قصد دارید که یک فضا را پارکت کنید، لازم است تا یک زیرسازی مناسبی را برای این فضا در نظر بگیرید.
به همین دلیل استفاده از موزاییک‌های صاف پرسی مناسب است.

پیشنهادی که ما می‌کنیم این است که این موزاییک‌ها را در فضاهای سرد استفاده نکنید؛ زیرا تراکمی که این موضوع دارد نسبت به سایر موزاییک‌های دیگر بسیار کمتر است.

موزاییک‌های صاف گرانیتی

4. موزاییک‌ صاف گرانیتی

یکی از انواع موزاییک‌های صاف و کاربردی، موزاییک‌های صاف گرانیتی هستند که برای تهیه آن‌ها از ویبره و پرس استفاده می‌کنند.
معمولاً این نوع از موزییک‌ها برای پارکینگ و مدارس انتخاب بسیار مناسبی هستند.

5. موزاییک‌ صاف تک لایه

معمولاً این نوع از موزاییک‌ها یک لایه دارند و به صورت تک لایه تهیه می‌شوند. برای تهیه نوعی از موزاییک حالت‌های فوق العاده بالایی در نظر می‌گیرند و وزن کمی دارند.

معمولاً از این نوع موزاییک‌ها برای ساختمان‌هایی استفاده می‌کنند که طبقات زیادی دارند؛ این موزاییک‌ها عملکرد مناسبی برای این شرایط دارند.

موازییک‌ها در سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام متناسب با سلیقه و نیازتان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را خریداری کنید؛ سپس مورد استفاده قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.