نصب موزاییک واش بتن

متاسفانه برخی از افراد تصور می‌کنند که نصب موزاییک واش بتن همانند سایر موزاییک‌های دیگر است؛ در حالی که کاملا متفاوت است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید موزاییک واش بتن، با استفاده از ماسه و سیمان کار گذاشته نمی‌شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که فرایند نصب موزاییک‌های واش بتن باید به صورت اصولی انجام شود. در صورتی که نکات نصب واش بتن به طور کامل رعایت نشود می‌تواند بازدهی نامطلوبی داشته باشد.

اگر فرایند نصب واش بتن به خوبی انجام شود چنانچه از مواد بی‌کیفیت در این موزاییک استفاده شده باشد؛ در نتیجه احتمال لب پر شدن یا شکسته شدن موزاییک‌ها وجود دارد.

نکات قبل از نصب موزاییک واش بتن

پیش از اینکه موزاییک‌های واش بتن را در محل مورد نظر نصب کنید. لازم است تمامی موارد را رعایت کنید. توجه داشته باشید که مصالح و دستگاه‌های مورد نیاز را به صورت مناسب با بهترین شکل تهیه کنید.

اگر در این کار تخصص و تجربه لازم را ندارید بهتر است در ابتدا زیرسازی اصولی انجام دهید.

موزاییک واش بتن

زیرسازی صحیح و اصولی

یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین روش کار گذاشتن موزاییک واش بتن، زیرسازی صحیح و اصولی است. اگر زیرسازی به صورت استاندارد و درست قرار نگیرد؛ احتمال دارد که موزاییک‌ها لب پر شوند یا اینکه دچار شکستگی شوند.

این امکاان به هیچ وجه وجود ندارد که شما بتوانید موزاییک را مستقیما روی خاک نصب کنید همانطور که گفته شد باید زیرسازی انجام شود.

یکی از روش‌هایی که برای زیرسازی موزاییک واش بتن وجود دارد این است که بایستی از یک مخلوط به صورت طبیعی برای زیر کار استفاده کنید. این نوع زیرسازی به شما کمک می‌کند تا هنگام نصب موزاییک به خوبی به آن بچسبد و ثابت و محکم بماند.

چنانچه از نخاله‌های ساختمانی جهت مخلوط زیرسازی استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که نشست افزایش یابد.
هنگامی که نشست اتفاق افتاد به مرور زمان شکل ظاهری و ساختار موزاییک تغییر خواهد کرد و مشکلات و آسیب‌های متعددی را برای ساختمان ایجاد می‌کند.

پیش از اینکه هر اقدامی انجام دهید بایستی زیرسازی مناسبی صورت گیرد، سپس اقدام به نصب موزاییک کنید.

هنگامی که تمامی مراحل فوق را به خوبی به انجام دادید. در این مرحله نوبت به نصب موزاییک واش بتن است. با کمک یک دوربین یا شلنگ تراز می‌توانید ترازبندی و شیت‌بندی ساختمان را به راحتی انجام دهید.

در پایان با استفاده از ملات و سیمان یک سطح کاملا صاف و همواری را ایجاد کنید. دقت داشته باشید که زیرسازی ملات و سیمان بایستی به صورت اصولی و صحیح انجام شود.

موزاییک واش بتن

بررسی نوع موزاییک واش بتن

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم فرایند موزاییک‌های واش بتن تفاوت زیادی با نصب کفپوش‌های بتنی دارد. لازم است بر روی این موضوع بررسی‌های ویژه‌ای انجام شود.

با توجه به قابلیت‌های موزاییک‌های واش بتن علاوه بر مواد افزودنی با مواد غیر افزودنی نیز تهیه می‌شوند.
در مرحله نخست بایستی نوع موزاییک مشخص شود. البته تشخیص نوع موزاییک از روی ظاهر بسیار سخت است.

بهترین روش برای تشخیص نوع موزاییک کمک گرفتن از افراد ماهر و حرفه‌ای در این زمینه است.

لازم است برای نصب موزاییک واش بتن بدانید که از نوع افزودنی است یا غیر افزودنی. در صورتی که امکان تشخیص آن برایتان سخت است از فروشنده معتبر و با تجربه راهنمایی بگیرید.

توصیه می‌شود که از فروشگاه‌های غیر معتبر و ناشناخته خرید نکنید و از مراکز معتبر فروش موزاییک اصفهان انواع موزاییک را تهیه کنید.
زیرا برخی از افراد سودجو ممکن است موزاییک‌های غیر افزودنی را به جای موزاییک‌های افزودنی به شما بفروشند.

برای اطمینان خاطر بهترین کار خرید از فروشگاه‌های معروف و شناخته شده است.

موزاییک واش بتن

مواد و ملات موردنیاز

موزاییک‌های واش بتن افزودنی از نوع رزینی هستند. این نوع محصولات رزینی از دو ملات برای زیرسازی کار استفاده می‌کنند.

ملات اول شامل:

ماسه، سیمان و آب است که با مخلوط آن‌ها قابل نصب است.

ملات دوم عبارت است از:

سیمان سفید، سیمان سیاه، ماسه و پودر سنگ است. این ترکیب باید به صورت عسلی در بیاید. سپس با استفاده از چسب بتن این اقدامات انجام شود.

نصب موزاییک واش بتن با ملات

با در نظر گرفتن افزودنی‌های بتن، گیرایی که برای موزاییک واش بتن با ملات دوم و ملات عسلی وجود دارد نزدیک به 80% است.
به همین دلیل لازم است که از ملات ثانویه استفاده شود.

هنگامی که موزاییک واش بتن، بر روی ملات قرار می‌گیرد به آسانی نصب خواهد شود. ممکن است نصب موزاییک واش بتن با ملات دوم به خوبی اجرا نشود؛ بنابراین نیاز است از ملات عسلی برای این کار استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.