انواع موزاییک پیاده رو

موزاییک یکی از مصالح ساختمانی است و کاربردهای گسترده‌ای در ساخت و ساز دارد. استفاده از کفپوش‌های مناسب برای تمامی فضاها از جمله مکان‌های سرپوشیده یا فضاهای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معمولا جنس انواع موزاییک پیاده رو از سیمان و بتن ساخته شده است.

موزاییک پیاده رو در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار فروش موزاییک اصفهان عرضه می‌شود که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مسیر رفت و آمد افراد را به بهترین شکل تعیین کنید.

همواره موزاییک‌های پیاده رو زیبایی منحصر به فردی در صنعت شهرسازی ایجاد کرده است.

تولیدکنندگان با کمی خلاقیت و ایده موفق شده‌اند موزاییک‌هایی با کیفیت در طراحی‌های فوق العاده جذاب تهیه و تولید کنند. در واقع با ورود موزاییک‌ها به پیاده رو‌ها موجب شد که از سایر بخش‌های شهر نیز برای تفکیک کردن یا تعیین کردن معابر استفاده کنند.

البته تمامی این اقدامات موجب نظم در عبور و مرور خودروها و افراد شده است.

با استفاده از موزاییک نمودن پیاده روها می‌توان مسیر رفت و آمد عابرین را مشخص کرد و هیچ وسیله نقلیه‌ای حق عبور و مرور در این بخش از خیابان را ندارد.

استفاده از موزاییک پیاده رو موجب جلب توجه عابرین پیاده به این صنعت شده است. در صنایع ساختمان سازی این مسئله کاملا صدق می‌کند.
با انتخاب‌های صحیح و درست خریداران، تولید کنندگان سودجو در مسیر زمان از گردونه خارج خواهند شد.

انواع موزاییک پیاده رو

موزاییک‌های پیاده رو در مدل‌های مختلف برای مصارف متفاوت تولید می‌شوند که شامل:

  1. موزاییک پلیمری
  2. شیاردار
  3. گرانیتی
  4. موزاییک پرسی بتنی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

موزاییک پلیمری

1. موزاییک پلیمری

یکی از مقاوم ترین انواع موزاییک‌های پیاده رو، موزاییک‌های  پلیمری هستند. این دست از مصالح ساختمانی در مدل‌های مختلف با رنگ بندی‌های متنوعی می‌باشند که در مسیرهای پر رفت و آمد به کار می‌روند.

در سایز بندی‌های مختلف با طرح و رنگ بندی‌های متفاوت همچنین به دلیل وجود تحمل وزن بسیار بالا به عنوان بهترین نوع کفپوش پیاده رو انتخاب شده‌اند.
موزاییک پلیمری به خوبی تمامی نیازهای مشتریان را از زیبایی، مقاومت، سایز بندی، طول عمر، قیمت اقتصادی و  غیره به طور کاملا پوشش می‌دهد.

2. گرانیتی

به طور کلی موزاییک‌های گرانیتی در دو نوع صاف و مواج دار تولید می‌شوند.

این موزاییک از دو لایه رویین و زیرین تشکیل شده اند که لایی زیرین آن از جنس بتن ساخته شده است و لایه رویین آن از سنگ ریزه می‌باشد.
وجود سنگ ریزه‌ها بر روی موزاییک ظاهر آن را همانند سنگ‌های گرانیتی کرده است.

این نوع مصالح ساختمانی در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود و بیشترین کاربرد و استفاده را در ساخت سنگ ریزه‌های متفاوت به منظور ساخت اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بیشتر مواقع برای اینکه لغزندگی معابر را به حداقل برسانند از طرح موج دار آن استفاده می‌کنند.

برای اجرای موزاییک‌ها بایستی دقت داشته باشید که اگر با کیفیت ترین موزاییک‌ها را هم تهیه کرده باشید؛ اما زیرسازی اصولی و صحیح نباشد موزاییک عمر مفیدی نخواهد داشت. در موزاییک گرانیتی زیرسازی اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

موزاییک شیاردار

3. شیاردار

از انواع موزاییک‌های پیاده رو می‌توان به موزاییک شیاردار اشاره کرد. این نوع مصالح ساختمانی برای مشخص کردن مسیر حرکت عابرین پیاده رو به کار می‌رود.

وجود شیارها بر روی موزاییک به گونه‌ای است که زیر پای هر عابر پیاده احساس می‌شود. استفاده اصولی و چیدمان صحیح موزاییک شیاردار می‌توان عابرین را به مسیری درست هدایت می‌کند.

البته این نوع موزاییک تحت عنوان موزاییک نابینایان نیز شناخته می‌شود و به خوبی مسیر صحیح را برای آن‌ها تعیین می‌کنند.

4. موزاییک پرسی بتنی

از دیگر انواع موزاییک پیاده رو که بسیار پرطرفدار است، موزاییک پرسی بتنی می‌باشد.
با توجه به استحکام و مقاومت بالایی که در این ماده بتنی وجود دارد همچنین جنس و مقرون به صرفه بودن آن در کفپوش‌های پیاده رو بسیار پرکاربرد است.

 

موزاییک‌های پرسی بتنی را می‌توان در اشکال مختلف چیدمان کرد و طرح‌های زیادی را در عین سادگی موزاییک برای کفپوش طراحی کرد.

موزاییک پرسی بتنی تراکم بسیار بالایی دارد که جذب آب در آن بسیار کم رخ می‌دهد. در ضمن از طول عمر بالایی برخوردار است که برای استفاده به  عنوان کفپوش پیاده رو انتخاب مناسبی است.

در اکثر مواقع در پیاده روهایی که ترافیک رفت و آمد نسبتا بالا است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه پیاده روها بخش وسیعی از شهر و محل زندگی ما را تشکیل می‌دهند.

برای مشخص کردن بهترین مسیر برای تردد عابرین پیاده از مصالح ساختمانی به منظور هموارسازی محل عبور بسیار حائز اهمیت است. با پیشرفت و توسعه علم و ساخت مصالح صنعتی، موزاییک به عنوان مناسب ترین کفپوش برای پیاده رو به کار می‌رود.
در واقع موزاییک‌های پلیمری بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای کفپوش پیاده رو هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.