تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی

تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی بسیار گسترده است قصد داریم در این نوشته شما را با برخی از این موارد آشنا کنیم.

باید بدانید که از مهم‌ترین محصولاتی که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربری بسیار مهمی دارد موزاییک می‌باشد. این موضوع هم در ایران و هم در کشورهای دیگر وجود دارد.

زمانی که شما قصد دارید موزاییکی را برای منزل خود از مراکز فروش موزاییک اصفهان خریداری کنید معمولاً با طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی روبرو می‌شوید که باید بدانید هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند و می‌تواند برای شما مناسب باشند.

تمامی مدل‌هایی که برای موزاییک‌ها وجود دارند و در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

موزاییک‌های پلیمری و موزاییک‌های پرسی می‌توانند کاربرد بسیار زیادی نسبت به موزاییک‌های دیگر داشته باشند؛ پس در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت‌هایی که بین موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی وجود دارد آشنا بشوید.

در مرحله اول شما باید به درستی هر کدام از این موزاییک‌ها را بشناسید تا در مرحله بعدی متوجه تفاوت آن‌ها بشوید.

موزاییک‌ پرسی

موزاییک‌ پرسی

موزاییک‌های پرسی در واقع به صورتی هستند که آن‌ها را بسیار متراکم و فشرده تهیه می‌کنند. در واقع باید بدانید این نوع از موزاییک‌ها یک نوع بتن هستند که با استفاده از روش‌های مخصوصی مانند لرزش یا فشار پرسی تراکم مورد نظر را برای آن‌ها به وجود می‌آورند.

یک فشار بسیار زیادی را برای به وجود آمدن و تولید کردن این نوع از موزاییک‌ها در نظر می‌گیرد که حتماً آن را با استفاده از ماشین آلات مخصوص پرسی با فشاری به اندازه 170 تا 300 بار انجام می‌دهند.

این نوع از موزاییک‌ها با استفاده از روش‌های لرزش یا فشار پرسی آن فشار مورد نیاز خودشان را به دست می‌آورند. برای اینکه بتوانند این نوع از موزاییک‌ها را تهیه کنند از سیمان، ماسه، پودر سنگ، سنگدانه و آب استفاده می‌کنند.

مزیت بسیار عالی که موزاییک‌های پرسی دارد این است که در طرح‌ها و ابعاد و رنگ‌های طوسی و قرمز وجود دارند و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

موزاییک پلیمری

برای اینکه بتوانند موزاییک‌های پلیمری را تهیه کنند از ترکیب بتن و پلیمر استفاده می‌کنند.

باید بدانید موزاییک‌های پلیمری به صورتی هستند که در مدل‌های متفاوت و رنگ‌های متنوعی وجود دارد که در بازار هستند و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. محوطه‌سازی با موزاییک پلیمری بسیار زیبا می‌شود.

در واقع موزاییک‌های پلیمری به صورتی هستند که در اندازه‌های متنوع وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های بالایی که درون آن‌ها وجود دارد این است که این نوع از موزاییک‌ها بسیار زیاد به سنگ طبیعی شبیه هستند.
به دلیل همین شباهت بالا در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست که جایگزین سنگ‌های طبیعی و مصنوعی شود و افراد در موارد مختلف به جای اینکه از سنگ‌ها استفاده کنند ترجیح می‌دهند تا از این موزاییک‌ها استفاده کنند. کاربردهای موزاییک پلیمری بسیار زیاد است به طوری که حتی برای جدول دور باغچه در اصفهان از موزاییک‌های پلیمیری اسنفاده می‌شود.

تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی

باید بدانید تفاوتی بین موزاییک‌های پلیمری با موزاییک‌های پرسی وجود دارد که این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا ویژگی‌های هر کدام از منحصر به فرد خودشان باشند.

تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی عبارت است از:

  • تنوع رنگی
  • استفاده از رنگدانه‌های مناسب
  • کاربرد بسیار زیاد
  • مقاومت بالا
  • تنوع بسیار زیاد

در ادامه همراه ما باشید تا با هر کدام از این موارد آشنا بشوید.

1. تنوع رنگی

یکی از تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی، تنوع رنگی بالای این دو موازییک است.د.

موزاییک‌های پلیمری

2. استفاده از رنگدانه‌های مناسب

از دیگر تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی استفاده از رنگدانه‌های شیمیایی است که منجر به وجود آمدن ایراداتی درون موزاییک‌ها می‌شو

در واقع نکته‌ای که شما باید در نظر بگیرید این است که استفاده از رنگدانه‌های شیمیایی باعث کاهش مقاومت سایشی در بین سنگ‌ها نمی‌شود و این نکته بسیار مهمی است که شما باید به آن دقت کنید و آن را در نظر داشته باشید.

3. سطح تراکم کمتر

معمولاً تراکم موزاییک‌های پلیمری نسبت به موزاییک‌های پرسی در کشور بیشتر است. این موضوع با توجه به نکاتی که گفتیم کاملاً قابل تشخیص است.
به همین دلیل توصیه‌ای که می‌شود این است که بهتر است شما بیشتر از موزاییک‌های پلیمری نسبت به موزاییک‌های پرسی استفاده کنید.

4. مقاومت بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار عالی که باعث تفاوت بین موزاییک‌های پلیمری و موزاییک‌های پرسی می‌شود مقاومت بالا می‌باشد. در واقع توصیه‌ای که به شما می‌کنیم این است که بهتر است اگر در شرایط زندگی می‌کنید که آب و هوای بسیار سردی وجود دارد.

در واقع شرایط یخبندان است بهتر است که از موزاییک‌های پلیمری بیشتر استفاده کنید.
این موضوع باعث می‌شود تا تفاوت‌های بسیار زیادی بین موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی به وجود بیاید و شما را دچار آسیب‌های بسیار زیادی نکنند.

5. تنوع طرح بیشتر

تنوع طرح‌هایی که درون موزاییک‌های پلیمری وجود دارد نسبت به موزاییک‌های پرسی بیشتر است و همین به عنوان یک مزیت درون موزاییک‌های پلیمری به وجود می‌آید.

در واقع شما اگر قصد دارید که سطح منزل خودتان را با استفاده از موزاییک فرش کنید باید به نکاتی که وجود دارد دقت کنید و آن را متناسب با نیاز، سطح، سبک مورد نظر، فضایی که زندگی می‌کنید انتخاب کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

با توجه به طرح و رنگ مورد ظر به سراغ خرید موزاییک‌های مدنظر خودتان بروید. در واقع موزاییک‌ها باید به صورت انتخاب شوند که سطح فضای منزل شما را بهبود دهند؛ پس به سراغ بهترین نوع از موزاییک‌ها بروید.

در این مقاله تلاش کردیم تا تفاوت‌های موزاییک‌ پلیمری با موزاییک‌ پرسی را برای شما توضیح بدهیم؛ پس شما می‌توانید که این موارد را در نظر بگیرد و بهترین نوع از آن‌ها را خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.