مشخصات سنگ فرش مناسب پیاده رو سازی

ویژگی سنگ مناسب برای هر مکان و منطقه متفاوت و غیر یکسان است. در بیشتر منطقه‌های مشخص در هر قسمت از جهان، محل عبور برای سواره و عابرین پیاده جدا می‌شود.
در مسیر‌هایی مانند پیاده رو، تنها عابرین پیاده حق تردد در این مسیر‌ها را دارند. بنابراین وسیله نقلیه مانند موتور، وسیله‌ای برای سرویس دهی بیشتر به افراد است.
از ویژگی اصلی برای پیاده رو، افزایش امنیت و ایمنی برای افراد پیاده در سطح شهر است، ما در این نوشته مشخصات سنگ فرش مناسب پیاده رو سازی را برای شما توضیح خواهیم داد.

افزایش فعالیت افراد متفاوت در جامعه در سطح شهر است. ایجاد روابط و تعاملات اجتماعی همگی نیاز به سنگ مناسب پیاده رو دارد.

فعالیت موجود برای واحد تجاری، با توجه به ایجاد پیاده رو‌ها افزایش پیدا می‌کند. حتی می‌توان از بنا‌های تاریخی نیز محافظت و مراقبت ویژه را به عمل آورد.
مراقبت از مکان تاریخی، ارزشمندی آن را افزایش می‌دهد.
با رفت و آمد وسیله نقلیه موتوری از قسمت پیاده رو، میزان آلودگی صوتی نیز کاهش پیدا می‌کند.

پیاده رو سنگی

مشخصات سنگ فرش مناسب پیاده رو سازی

با توجه به میزان تراکم جمعیت، میزان رفت و آمد افراد، باید عرض و طول پیاده رو به درستی تخمین زده شود. البته ساخت پیاده رو و همین طور استفاده از سنگ مناسب برای کف آن، باید به گونه‌ای باشد که در زمان فصل بارش، آب در سطح آن جمع نشود. برای همین باید از مراکز معتبر فروش موزاییک اصفهان انواع موزاییک با کیفیت را تهیه کنید.

بنابراین استفاده از سنگ مناسب، تاثیر زیادی در عدم جمع شدن آن و هدایت آب به قسمت جوی است. مصالح کاربردی برای ساخت پیاده رو، باید دارای عمر طولانی باشد.

وجود عمر طولانی به دوام زیاد ساخت و ساز مرتبط است. ایجاد ساخت‌های تکراری برای ترمیم پیاده رو، با توجه به نوع سنگ آن، مانعی برای رفت و آمد افراد می‌شود.

مصالح کاربردی برای ساخت پیاده رو، باید به صورت کاملأ صاف باشد. بنابراین هیچ نوع پستی و بلندی برای آن وجود نداشته باشد.

سنگ مطلوب برای پیاده رو سازی، نباید با اندکی رطوبت حالت لغزندگی به خود داشته باشد.

برای ساخت معابر از سنگ ریزه استفاده می‌شود.
شکل و اندازه گوناگون و متنوع، با قیمت اندک در رابطه با استفاده از سنگ ریزه وجود دارد.

بهره‌مندی از سنگ ریزه، منجر به نفوذ آب به لایه زمین و جلوگیری از فرسایش می‌شود. البته قطعات سنگ، بهترین نوع کفپوش برای پیاده رو می‌باشند.

برای ساخت پیاده رو، مرسوم‌ترین نوع کفپوش، سنگ است. در بسیاری از محله‌ها بهره‌مندی از سنگ، برای ساخت پیاده رو به شدت مرسوم است.
استفاده از سنگفرش در محل نشستن، ورودی مغازه و فروشگاه کاربرد دارد.

پیاده رو سنگی

ساخت پیاده رو به کمک سنگفرش، مقرون به صرفه است. البته در صورت نیاز برای کندن سنگفرش، امکان انجام این فرایند به سادگی انجام می‌شود.
استفاده از انواع موزاییک پیاده رو امکان جداسازی محیط از یکدیگر را به خوبی شکل می‌دهد.

البته سنگ فرش، برای یک قسمت از شهر، آن را نسبت به بخش‌های دیگر غیر یکسان می‌نماید. سنگ با توجه به تنوع در میزان تولید خود، توجه افراد را به خود جلب می‌نماید.

منجر به ایجاد محیط شاد و دوستداشتنی برای استفاده کنندگان از آن می‌شود. با توجه به میزان عبور افراد و سن و توانایی آن‌ها، باید از سنگفرش صاف یا در مواردی ناصاف استفاده کرد.

البته برای ساخت پیاده رو از سنگفرش صاف استفاده می‌شود.
بهره‌مندی از سنگفرش برجسته، برای مکان‌هایی که دارای خروجی شیب دار و یا بخش‌هایی که در آن احتمال ریزش آب در آن‌ها وجود دارد استفاده شود.
از سنگفرش برجسته برای حالت‌هایی از توقف، خروجی شیب دار، مکان‌های احتمال ریزی آب در آن وجود دارد می‌توان استفاده کرد.
بهره‌مندی از سنگ ناهموار، برای زمان‌هایی که موتور سواران از آن عبور می‌کنند مناسب است.

سنگ موجود برای قسمت پیاده رو، حتی در بخش‌های مرتبط با وسایل نقلیه، منجر به کاهش سرعت آن‌ها می‌شود. حتی در مکان‌های مناسب برای درختکاری، می‌توان از اندازه کوچک سنگ استفاده کرد.

استفاده از سنگفرش، منجر به عدم نفوذ آب به لا به لای درختان خواهد بود. در مکان‌هایی که مواد آسفالتی و بتنی استفاده می‌شود؛ امکان رشد و تنفس برای درختان و گیاهان وجود نخواهد داشت.

پیاده رو سنگی

اجرای مراحل پیاده رو سازی

البته برای اجرایی سازی پیاده رو سازی، ابتدا باید دو قسمت را در نظر گرفت. بخش اول، قسمت زیرسازی و روسازی است.
البته لایه رویه، ابتدا برای انتخاب و طراحی مناسب پیاده رو به کار می‌رود.

البته مقاومت پیاده رو، باید در برابر عامل‌های زیر باشد که شامل:

  • نفوذ آب
  • هموار بودن
  • توانمندی در مرمت
  • هماهنگی با موانع موجود در پیاده رو
  • استحکام در برابر سایش
  • میزان فرسودگی
  • ترک خوردگی
  • زیبایی
  • تمیز بودن
  • قابلیت خط کشی
  • نقش خاک طبیعی در احداث پیاده رو

برای برخی از معابر، ابتدا به کمک خاک طبیعی، رو سازی انجام می‌شود. بنابراین قبل از استفاده از سنگ، روکاری، بخش مهم دیگر برای اجرای مراحل اولیه ساخت پیاده رو است.
از یک لایه به ضخامت ده سانتی متر، از قسمت مورد نظر، خاک را بر می‌دارند.

البته روسازی در مکان‌های دیگری نیز کاربرد دارد که شامل:

  • میادین
  • زمین‌های بازی
  • گردشگاه

استفاده از فرایند روسازی به همراه شن، از موارد تثبیت شده بشمار می‌آید. در فضای کم تردد، از یک لایه خاک ثابت و یک لایه شن بر روی آن استفاده می‌شود.
برای ساختار کوچه باغ و یا قسمت پارک‌ها، از یک لایه شن که از ضخامت 20 سانتی متر و یک لایه ماسه با ضخامت 10 سانتی متر استفاده شده است.
البته بهره‌مندی از این نوع روسازی برای استفاده دوچرخه سواران نیز مناسب است.

پیاده رو سنگی

ویژگی سنگ پیاده رو سازی برای فضای عمومی

این مدل از پوشش بهترین و مناسب‌ترین نوع برای فضا‌های عمومی است. بهترین حالت استفاده از سنگفرش برای پیاده رو، جداسازی بخشی از قسمت‌ها نسبت به هم است.

به طور مثال، جدا کردن سطح و از بین بردن یکنواختی در سطح آسفالت در سایر رویه‌ها است. استحکام و مقاومت مطلوب برای سنگ، در جهت ساخت پیاده رو باید وجود داشته باشد.

پیاده رو، محل تردد افراد با حجم وسیع و زیاد است. البته برخی از افراد، نیاز به رفت و آمد بیشتر نسبت به برخی از مکان‌ها را دارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.