ویژگی سنگ فرش حیاط

سنگفرش مناسب حیاط یک پوشش ایده آل را از موزاییک و واش بتن، به ارمغان می‌آورد. سنگفرش مناسب برای حیاط، به دلیل وجود هزینه متناسب با نوع آن و همین طور هزینه‌های اجرایی بسیار اندک، طول عمر بالایی را به خود اختصاص داده است.
ما دراین نوشته به طور کامل در مورد ویژگی سنگ فرش حیاط صحبت خواهیم کرد.

طول عمر بالا برای این مدل از سنگفرش، بعنوان بهترین نوع پوشش است.

اندازه و انواع گوناگونی برای سنگفرش وجود دارد. با توجه به ساختار موجود برای ساختمان و سلیقه افراد، اقدام به خرید دو مدل از موزاییک کرد.
موزاییک یک نوع کفپوش ایده آل برای بخش‌هایی مانند حیاط است.

با توجه به این که حیاط دارای وسعت و پهنای بیشتری نسبت به سایر قسمت‌ها می‌باشد؛ استفاده از نوع کفپوش و یا انواع مدل موزاییک‌ صاف یک ضرورت بشمار می‌آید. در ایام گذشته، کف حیاط در منازل قدیمی، فقط خاک بوده است.

حتی از آجر برای کفپوش سطح آن استفاده می‌شده است. بنابراین نقش موزاییک توانست، بهداشت و زیبایی مطلوبی را برای فضای منزل و بخصوص حیاط به ارمغان بیاورد.
اندازه و انواع گوناگون و متنوعی از سنگفرش و موزاییک در بازار وجود دارد.

البته تولید کنندگان موزاییک، سلیقه مصرف کننده را در این رابطه، مدنظر قرار داده‌اند. در میان مدل‌های موزاییک و کفپوش، دو مدل آن، با سایر مدل‌های موجود در مراکز فروش موزاییک اصفهان متفاوت است.
موزاییک با ساختار ویبره که برای قسمت کف حیاط، پارک استفاده می‌شود و مدل دیگر آن موزاییک از نوع پرسی است.

ساختار پرسی موزاییک، برای منزل مسکونی، اداری و تجاری به کار می‌رود.

سنگ فرش حیاط

مشخصات سنگ فرش حیاط

ویژگی سنگفرش حیاط عبارت است از:

  • زیبایی
  • کیفیت بالا
  • مقاومت و طول عمر بالا
  • زیرسازی مقاوم در اجرا سازی
  • ایمنی
  • راحتی افراد در زمان حرکت
  • هزینه‌های مرتبط با اجرا و نگهداری
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت
  • امکان پیاده سازی ساده

در زمان کف سازی برای حیاط منزل، ابتدا باید از یک سنگ فرش مناسب و استاندارد استفاده کرد. اولین سوال، برای افراد استفاده کننده از سنگفرش مناسب کف، مشخصات آن است.

در مرحله اول موزاییک انتخابی، باید دارای استحکام و مقاومت زیادی باشد. در فضای باز، میزان گرما و سرما، تابش نور خورشید و رطوبت، همگی می‌توانند عامل‌های تاثیر گذار بر روی سنگفرش و موزاییک باشند.

از جمله نکات دیگر در محیط باز، وجود حشرات و جانوران و همین طور آفت‌ها می‌باشند. هیچ نوع تخریبی برای سنگفرش در برابر مواجه با حشرات و قارچ‌ها نباید اتفاق بیفتد.

در نهایت یک کفپوش استاندارد، باید دارای زیبایی و‌ هارمونی خاص با سبک ساختمان باشد. در صورتی که نمای ساختمان لوکس و حالت ویلایی داشته باشد، باید از یک کفپوش متناسب با نوع نما استفاده کرد.

چیدمان مبلمان بر روی سنگ فرش

کفپوش و یا موزاییک، باید دارای طول عمر بالایی باشند. البته هزینه برای اجرا در این روز‌ها و حتی اقدام به تعویض آن‌ها، بسیار زیاد است.
موزاییک بتنی، از مصالح ایده آل برای طراحی محوطه منزل و حیاط است.

قابلیت‌هایی مانند اجرایی سازی موزاییک به همراه رنگ و ساختار متفاوت آن برای دیزاین فضای سبز وجود دارد. ویژگی سنگفرش مناسب حیاط از جمله موزاییک، بعنوان کهن‌ترین پوشش برای کف سازی بشمار می‌آید.

البته هنوز جایگاه ویژه‌ای را در بازار برای خود ایجاد کرده است. ساختار موزاییک، یک ترکیب ایده آل از بتن، سیمان، ماسه و خرده سنگ‌های رنگی، پودر سنگ و آب است.

از ترکیب سنگ رنگی، طرح و مدل‌های زیبایی ساخته می‌شود. استفاده از مصالح ساختمانی با کاربرد بالا و متفاوت، برای هموار سازی سطح حیاط، پشت بام، روف گاردن به کار می‌رود.

به شکل معمول، برای کفپوش قسمت داخلی ساختمان، مانند اتاق، از موزاییک ساده استفاده می‌شود. اما برای ایجاد کف سازی مناسب برای حیاط، از انواع طرح‌های متفاوت استفاده می‌شود.

ویژگی‌هایی مانند مقاومت سایشی زیاد، تحمل فشار و مقاومت در برابر تغییرات دما، از نکات موثر برای استفاده از این مدل سنگفرش‌ها است.
وجود دو سطح به صورت جداگانه، دارای یک لایه به صورت زیرین و لایه دیگر به صورت رویه، همگی موجب به افزایش استحکام در آن می‌شود.

لایه رویه برای نمایش نقش و طرح موزاییک می‌باشد.

البته لایه زیرین، بسیار قطور و وظیفه تحمل فشار وارد بر سطح را نیز دارد. به صورت معمول قطر موجود برای سنگفرش بین 3 الی 5 سانتی متر است.

سنگ فرش روی چمن

ویژگی سنگفرش فضای سبز

برای بسیاری از افراد، محوطه سازی برای حیاط، باغ، ویلا و مجتمع‌های مسکونی و تجاری، از جمله کار‌های موثر در زیباسازی محیط است. از جمله محصولات لوکس و زیبا برای کفپوش، استحکام و مقاومت آن در برابر عامل‌های مختلف آب و هوایی است.

به دلیل وجود زیبایی و کارایی زیاد، اصطکاک بسیار زیادی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. البته بهترین گزینه برای استفاده از موزاییک بتنی برای حیاط، معابر شهری و پارک است.
این نوع مصالح به صورت پایه‌ای از بتن، به صورت ترکیبی از مکمل سیمان، پودر سنگ، چسب بتن و ژل میکروسیلیس و مواد روان کننده بتن است.

انواع رنگ‌های موجود برای موزاییک بتنی شامل موارد زیر است:

  • لیمویی
  • مشکی
  • گیلاسی
  • گردویی
  • سفید
  • سبز

البته تمام رنگ‌های فوق برای موزاییک بتنی، به صورت تک رنگ می‌باشند.
حتی به صورت رنگ‌های ترکیبی، از هر یک استفاده می‌شود که شامل:

  • ترکیب رنگ سفید، لیمویی و مشکی
  • سفید، لیمویی و قرمز
  • ترکیب سفید، لیمویی، سبز
  • سفید و قرمز
  • ترکیب سفید و سبز
  • قرمز، مشکی و لیمویی

البته سلیقه افراد در انتخاب هر یک از رنگ‌های ترکیبی، بی تاثیر نیست. غالبأ قطر موجود برای موزاییک ، در حدود 4 الی 5/5 سانتی متر است.
البته که مقاومت آن به شدت افزایش پیدا می‌کند.

آیا موزاییک بتنی با کیفیت است؟

البته که موزاییک با ساختار بتن، از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است. وجود حباب هوا در برش‌های عرضی و طولی در قطعات نباید وجود داشته باشد.

البته که در بتن مرغوب، از چسب بتن، به همراه سایر افزودنی‌ها استفاده می‌شود. در زمان شکستن موزاییک بتن، سنگ و سیمان از هم جدا نمی‌شوند.
بنابراین با عدم جداسازی سنگ و سیمان، می‌توان به مقاومت آن پی برد. در موزاییک بتنی، سنگدانه باید در هر ضخامت موجود در آن، یکسان باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.